Felanmälan

Här hittar du information om hur du går tillväga vid driftstopp eller fel på någon av våra tjänster.

Kontakta oss vid driftstopp eller fel när det gäller elnätet, fjärrvärme eller klotter på elstationer, el- och fiberskåp. Upplever du problem med ditt bredband eller laddstation kontaktar du respektive leverantör. Mer information hittar du nedan.

Felanmälan elnät

Innan du ringer …

  • Se om ditt område är markerat som strömlöst på avbrottskartan. Då känner vi till avbrottet och arbetar med att du ska få tillbaka strömmen så fort som möjligt.
  • Kontrollera dina säkringar samt om jordfelsbrytaren löst ut.
  • Är dina grannar också utan ström? Om grannarna har ström ligger felet troligtvis inom din egen elanläggning. Kontakta en elinstallatör för hjälp.

Se driftinformation
Journummer: 0176-718 20

Felanmälan fjärrvärme

Innan du ringer …

  • Läs i driftinfo-loggen om din adress omfattas av ett känt fjärrvärmefel som vi känner till och arbetar med.
  • Kontrollera om felet är på din fjärrvärmecentral. Kontakta en vvs-installatör om behöver hjälp att åtgärda ett fel på din egen anläggning.

Se driftinformation
Journummer: 0176-718 20

Vad gör jag om mitt varmvatten är grönt?

Fjärrvärmevattnet färgas grönt för att lättare upptäcka läckor. Om du som har fjärrvärme hemma upptäcker att ditt varmvatten har fått en grön färg så visar det att det är läckage i husets värmeväxlare. Kontakta oss för hjälp.

Journummer: 0176-718 20

Träd nära ledning?

Har du sett träd eller annat som ligger mot eller riskerar att skada vår elledning får du gärna anmäla det till oss.

Anmäl träd nära ledning

Klotter och sabotage

Vi äger flertalet elstationer, el- och fiberskåp som ibland utsätts för klotter och sabotage. Har du sett något vill vi gärna att du anmäler det till oss.
Anmäl klotter eller sabotage

Fel på gatubelysningen?

Vi sköter om gatubelysningen i de delar av kommunen som ligger inom vårt elnätsområde. Felanmälan för kommunala gator, parker, och belysning görs via Norrtälje kommun.

Problem vid laddning av bil?

Våra laddstationer driftas och servas av Eways och felanmälan av laddstationen görs till direkt till Eways. Vid feldebitering kontaktar du respektive betaltjänst såsom Eways, MOBILL, EasyPark och Parkster. Tänk på att de behöver uppgifter om mobilnummer och registreringsnummer.

Laddar innehåll ...