Felanmälan
Här hittar du information om hur du går tillväga vid driftstopp eller fel på någon av våra tjänster.
Här hittar du information om hur du går tillväga vid driftstopp eller fel på någon av våra tjänster.
Kontakta oss vid driftstopp eller fel när det gäller elnätet, fjärrvärme eller klotter på elstationer, el- och fiberskåp. Upplever du problem med ditt bredband eller laddstation kontaktar du respektive leverantör. Mer information hittar du nedan.
Innan du ringer …
Se driftinformation
Journummer: 0176-718 20
Innan du ringer …
Se driftinformation
Journummer: 0176-718 20
Fjärrvärmevattnet färgas grönt för att lättare upptäcka läckor. Om du som har fjärrvärme hemma upptäcker att ditt varmvatten har fått en grön färg så visar det att det är läckage i husets värmeväxlare. Kontakta oss för hjälp.
Har du sett träd eller annat som ligger mot eller riskerar att skada vår elledning får du gärna anmäla det till oss.
Vi äger flertalet elstationer, el- och fiberskåp som ibland utsätts för klotter och sabotage. Har du sett något vill vi gärna att du anmäler det till oss.
Anmäl klotter eller sabotage
Vi sköter om gatubelysningen i de delar av kommunen som ligger inom vårt elnätsområde. Felanmälan för kommunala gator, parker, och belysning görs via Norrtälje kommun.
Våra laddstationer driftas och servas av Eways och felanmälan av laddstationen görs till direkt till Eways. Vid feldebitering kontaktar du respektive betaltjänst såsom Eways, MOBILL, EasyPark och Parkster. Tänk på att de behöver uppgifter om mobilnummer och registreringsnummer.